برنامه مشترک کارشناسی ارشد اراسموس موندوس

دسته بندی: عمومی

2020/09/30


اگر تصمیم گرفته اید ادامه تحصیل خود را در اروپا بگذرانید، برنامه ارشد مشترک اراسموس موندوس (EMJMD) فرصتی مناسب برای یادگیری و توسعه مهارت هایتان از طریق کسب تجربیات جدید در بیش از یک کشور اروپایی است. بزرگترین مزیت استفاده از برنامه ارشد مشترک اراسموس موندوس، این است که این برنامه بیشتر هزینه های شما را تأمین می کند. چی بهتر از این؟

ذکر این نکته مهم است که مدرک کارشناسی ارشد مشترک اراسموس موندوس یک ابتکار جدید است، که بخشی از برنامه های اراسموس پلاس (Erasmus+ programmes) است و نباید آن را با پروژه مشابه اراسموس موندوس که در سال 2013 به پایان رسید، اشتباه گرفت.

 

برنامه ارشد مشترک اراسموس موندوس (EMJMD) چیست؟

یک برنامه مطالعاتی بین المللی با درجه عالی است که توسط گروهی از موسسات آموزش عالی اروپا (حداقل دو موسسه) ارائه می شود. دوره تحصیل حداقل در دو کشور خواهد بود. اگر نمی دانید این برنامه در واقع چه مدت طول می کشد، خوشحال خواهید شد این موضوع را بدانید که مدت زمان این برنامه بین 12 تا 24 ماه است، که برای یک برنامه کارشناسی ارشد بسیار معمول است. در این مدت، شما وقت کافی برای مطالعه و کاوش در فرهنگ اروپا، مناظر و تاریخ باستان خواهید داشت.

 

چه کسی می تواند برای برنامه ارشد مشترک اراسموس موندوس اقدام کند؟

هر دانشجویی می تواند بدون توجه به کشور مبدا خود اقدام کند، به شرط آنکه مدرک کارشناسی داشته باشد. بسته به قوانین کشورهایی که برنامه EMJMD  را ارائه می دهند، اگر موفق شوید ثابت کنید سطح علمی شما در حد مدرک کارشناسی آن هاست، می توانید بدون داشتن مدرک کارشناسی نیز اقدام کنید. این بدان معنی است که برخی از کشورها ممکن است به شما اجازه دهند برای یک مدرک کارشناسی ارشد مشترک اراسموس موندوس درخواست کنید تا زمانی که موفق به گذراندن آزمون هایی شوید که ثابت می کند سطح دانش مورد انتظار از یک فارغ التحصیل معمولی کارشناسی را دارید.

 

بورس تحصیلی اراسموس موندوس چیست؟

یک بورسیه تحصیلی است که هزینه های شرکت شما در برنامهEMJMD  را پوشش می دهد. در صورت قبولی برای این بورسیه تحصیلی، شما قادر خواهید بود در 3 کشور اروپایی و در 3 دانشگاه تحصیل کنید و یک مدرک دوگانه توسط دو دانشگاه اروپایی دریافت خواهید کرد. هر برنامه تقریبا 2 سال است و شما هر ترم در دانشگاه های مختلف و در کشورهای مختلف تحصیل خواهید کرد که می تواند اروپا، استرالیا یا شاید آمریکا باشد.

بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس هزینه های زیر را پرداخت می کند:

  • شهریه رایگان
  • هزینه بیمه
  • کمک هزینه سفر
  • هزینه های کتابخانه یا آزمایشگاه
  • سایر هزینه هایی که برای شرکت شما در این برنامه مورد نیاز است. (بلیط هواپیما بین المللی، کمک هزینه سفر از کشوری به کشور دیگر برای بازگشت به کشور مبدا)
  • هزینه ماهانه (تقریباً 1100-1200 یورو در ماه).
  • ویزای شغلی بعد از مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا و مجوز کار در اروپا پس از دریافت مدرک اعطا می شود.

برای دریافت این پشتیبانی مالی، ابتدا باید در یکی از دوره ها پذیرفته شوید و سپس برای بورس تحصیلی انتخاب شوید.

مبلغ این بورسیه تحصیلی به مدت زمان برنامه و کشور مبدا شما بستگی دارد. به عنوان مثال، دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، بورسیه تحصیلی بیشتری دریافت می کنند. لطفاً برای دیدن همه گزینه های موجود برای تأمین فاند، حتماً وبسایت برنامه رسمی را بررسی کنید.

 

ددلاین های بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس

بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس برای کارشناسی ارشد در اروپا برای ورودی پاییز 2021 اکنون باز است. برنامه های بورس تحصیلی اراسموس موندوس، پذیرش اپلیکیشن ها را از ماه اکتبر آغاز و در ماه ژانویه (یا گاهی دیرتر) پایان می دهد. ددلاین های مختلفی برای برنامه های مختلف وجود دارد. شما هر ترم در کشورهای مختلف و در دانشگاه های مختلف تحصیل خواهید کرد و همچنین یک دوره کارآموزی نیمه وقت را به عنوان یک دوره آموزشی در کشورهای مختلف انجام خواهید داد.

 

چگونه می توان برای EMJMD اقدام کرد؟ 

اگر می خواهید دوره های کارشناسی ارشد اراسموس موندوس را بررسی کنید، می توانید کاتالوگ رسمی EMJMD را ببینید که در آن لیست کاملی از دوره های مورد انتظار را پیدا خواهید کرد. معمولاً اپلیکیشن های این برنامه بین ماه های اکتبر و ژانویه ارسال می شوند، اما دوره هایی وجود دارد که ددلاین آنها در ماه مارس یا حتی می است. صفحه رسمی هر برنامه را بررسی کنید تا از نیازهای خاص برنامه و ددلاین آنها مطلع شوید.

برخی از شرایط و مدارک معمول پذیرش

  • توصیه نامه
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی
  • مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط
  • اگر صلاحیت دریافت بورسیه تحصیلی EMJMD را ندارید، ذکر منابع مالی لازم برای تأمین هزینه های خود

شما باید سعی کنید آزمون های تافل یا آیلتس را در ماه های سپتامبر یا اکتبر آماده کنید و در آنها شرکت کنید. شرکت در این آزمون ها علاوه بر اینکه شما را برای بورس تحصیلی Erasmus Mundus 2021 آماده می کند بلکه برای اپلای سایر بورسیه های تحصیلی خارجی نیز قادر می سازد.

این یک بورس تحصیلی بسیار رقابتی است، بنابراین هیچ الزامی را به طور قطعی نپذیرید. به طور متوسط نمره ​​6.5 در آیلتس حداقل برای هر برنامه پذیرفته می شود.

GRE در هیچ برنامه ای مورد نیاز نیست.

نیازی به تماس و مکاتبه با هیچ استادی نیست.

افرادی که حداقل 16 سال تحصیل دارند می توانند برای این بورسیه درخواست دهند، بدون محدودیت سنی.

افراد با CGPA بین 2.5 تا 3.0 نیز واجد شرایط هستند. بنابراین دارندگان CGPA پایین باید شانس بیاورند. اگر CGPA خوبی ندارید، باید موارد دیگری را در پروفایل خود داشته باشید مانند مقاله های پژوهشی، دوره های آنلاین، مهارت یا تجربه شغلی و غیره.

 

سخت کوشی و تجربیات منحصر به فرد شما در پایان دوره ارشد مشترک اراسموس موندوس در صورت دریافت هرکدام از موارد زیر، نتیجه خواهد داد:

  • یک مدرک مشترک - یک مدرک منفرد که از طرف حداقل دو دانشگاه صادر می شود
  • چند مدرک - حداقل دو گواهی مدرک صادر شده توسط دو یا چند دانشگاه کارشناسی ارشد

 

اکنون شما برای درخواست این فرصت عالی تحصیل در اروپا هر آنچه را که لازم دارید، می دانید. اگر شانس یادگیری و زندگی در حداقل دو کشور مختلف شما را برای اپلای و ادامه تحصیل در خارج از کشور متقاعد نکند، قطعاً امکان تأمین هزینه های زندگی و تحصیل نظر شما را عوض خواهد کرد.


دیدگاه کاربران